Звіт керівника

Бобровицького закладу дошкільної освіти «Сонечко»

Бобровицької міської ради Чернігівської області перед батьками , колективом та громадськістю за 2022/2023 н.р.

Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» та з метою інформування громадськості про діяльність закладу дошкільної освіти в 2022-2023 навчальному році.

Мета: подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління закладом дошкільної освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

На виконання Національної доктрини розвитку освіти, п. 3 наказу Міністерства освіти і науки від 23.03.2005 № 178, Положення про дошкільний навчальний заклад, наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» від 28 січня 2005 року № 55, Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005року № 178, з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації. Я, Рева Ольга Петрівна директор Бобровицького закладу дошкільної освіти «Сонечко», освіта повна вища педагогічна, педагогічний стаж 37 років , маю кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2022-2023 навчальний рік.

1. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Бобровицький заклад дошкільної освіти «Сонечко» Бобровицької міської ради Чернігівської області знаходиться у комунальній власності Бобровицької міської ради.

Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем. Режим роботи закладу 10,5 годин: з 7.30 до 18.00 .

Діяльність закладу здійснюється у відповідності до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Конституції України, Положення про дошкільний навчальний заклад, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ЗДО , Колективного договору та інших розпорядчих документів.

Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.

Діяльність керівника закладу дошкільної освіти направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.

За проектною потужністю заклад розрахований на 78 місць для дітей віком від 3-х років до 6 ( 7 ) років.

Комплектація груп дітьми в 2022/2023 навчальному році складала – 70 дітей. Освітньо-виховний процес здійснювався в змішаному режимі.

Середньомісячне відвідування за навчальний рік становить 48 % .

Всі групи укомплектовані згідно програмових та санітарно – гігієнічних вимог. В закладі є музична зала, кабінет практичого психолога, кімната природи, методичний кабінет, ігрові майданчики для 4 вікових груп, спортивний, метерологічний майданчик, дослідницькі ділянки та квітники.

Станом на 1 червня 2023 року нараховується 59 дітей, які будуть здобувати освіту 2023/2024 навчальному році.

2. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Формування сприятливого психологічного мікроклімату у педагогічному колективі є одним із головних завдань закладу. Це пояснюється його впливом як на професійну діяльність педагогів, так і на ефективність освітнього процесу.

Важливим для колективу є рівень його інтегрованості, згуртованості членів колективу, задоволення їхніх потреб та інтересів у трудовій діяльності, фізичному, психічному і моральному розвитку. Психологічний клімат відображає рівень комфортності особистості в спільній діяльності.

Комплектування закладу педагогічними кадрами регламентується

законодавчими та нормативно-правовими актами.

Аналіз штатного розкладу, наказів з кадравих питань, матеріалів атестації, особових справ, документів про освіту та кваліфікацію свідчить, що педагогічні працівники в цілому відповідають вимогам до зайнятих посад. Для кожного працівника чітко визначені функціональні обов’язки та посадові інструкції. Розтановка кадрів здійснюється відповідно до фаху та її компетенцій. Вакантними посадами в закладі залишаються: музичний керівник, практичний психолог, старша медична сестра.

У 2022/2023 навчальному році трудовий колектив налічував 20 працівників. Педагогічний процес у закладі забезпечують 6 педагогів. 72 % мають вищу педагогічну освіту, 28% - середню спеціальну освіту. З них :

вищу кваліфікаційну категорію – 2 педагоги;

першу кваліфікаційну категорію – 1 педагог;

другу кваліфікаційну категорію – 1 педагоги

кваліфікаційну категорію «спеціаліст» – 2 педагогів

В 2022/2023 навчального року атестовано 5 педагогів:

Рева О.П. встановлено кваліфікаційну категорію « спеціаліст вищої категорії»; Терес О.О.підтверджено кваліфікаційну категорію « спеціаліст вищої категорії», Божа О.П. підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії, Пісковець Л.І. відповідає раніше встановленому тарифному розряду.

Вихователь Мажуга Я.О. пройшла курси підвищення кваліфікації.

В закладі працює 10 технічних працівників.

За вагомий внесок у справу виховання та навчання підростаючого покоління працівники закладу отримують моральні - офіційне та прилюдне визнання досягнень, нагородження подяками та грамотами різного рівня, присвоєння почесних звань, різні заохочення.

З метою активізації та розвитку професійної діяльності, цілеспрямованого неперервного підвищення професійного рівня педагогічних працівників, визначення відповідності займаній посаді, рівню кваліфікації, встановлення кваліфікаційних категорій в закладі проводиться атестація педагогічних працівників.

Заклад дошкільної освіти впроваджує політику академічної доброчесності. Положення про академічну доброчесність схвалено педагогічною радою (Протокол № 04 від 31.05. 2022 р.). Педагогічні працівники дотримуються академічної доброчесності, загальновизнаних норм етики, моралі, поважають гідність осіб, які працюють в закладі, підтримують систему демократичних відносин між працівниками, сприяють підвищенню морально-психологічного клімату в колективі, спрямовують свої дії на зміцнення іміджу закладу.

Удосконалення рівня професійної компетентності – один з основних напрямків реформування системи освіти. Педагогічні працівники зобов'язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. Виходячи з цього, головними завданнями методичної служби є стимулювання самоосвіти і саморозвитку педагогічних кадрів та надання своєчасної методичної допомоги у даному напрямку.

Педагоги закладу впродовж року удосконалювали рівень своєї професійної компетентності шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності, та відвідування тренінгових занять, спрямованих на вдосконалення своєї фахової компетенції.

Кваліфікаційний рівень педагогів підтверджується участю їх у міських, обласних, всеукраїнських тренінгових навчаннях, практичних семінарах, вебінарах.

Педагоги постійно підвищували свій професійний рівень, що засвідчує набутий практичний досвід та отримані свідоцтва та сертифікати у період 2022 -2023 н. р.

Директор Ольга Рева

взяла участь у роботі Всеукраїнської науково- практичній конференції «Українські заклади дошкільної освіти в системі освітніх реформ та трансформацій» (21.02.2023);

пройшла курси підвищення кваліфікації на тему:

«Формування компетентностей сучасного педагога: інструменти професійного саморозвитку» (07.02.2023);

«Інтерактивні вправи для розвитку логічного мислення у дітей дошкільного віку» (20.02.2023);

взяла участь у вебінарі «Мнемотехніка як засіб розвитку мовлення у дітей із ЗНМ (загальним недорозвитком мовлення)» (03.03.2023).

Вихователь, вихователь – методист Терес О.О.

участь у вебінарі «Використання ігор в екологічному вихованні дітей дошкільного віку» (08.02.2023);

сертифікат про участь у вебінарі «Формування базового почуття безпеки у дошкільників засобами арттерапії» (13.02.2023);

свідоцтво про публікацію на сайті «Всеосвіта» ділова гра для педагогів

«Творчий педагог – творча дитина».

Вихователь Пісковець Л.І.

сертифікат про підвищення кваліфікації «Інтерактивні вправи для розвитку логічного мислення у дітей дошкільного віку» (28.02.2023);

сертифікат про підвищення кваліфікації «Онлайн – заняття для дітей дошкільного віку у воєнний час» (28.02.2023)

3. НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Заклад дошкільної освіти здійснює освітньо - виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», «Про освіту», Положення про дошкільний заклад, Статуту ЗДО, Базового компоненту дошкільної освіти, санітарного Регламенту. Зміст дошкільної освіти в межах Базового компоненту дошкільної освіти в Україні у 2022-2023 навчальному році визначався освітньою програмою «Українське дошкілля» та використанням елементів програм «Впевнений старт», «Соняшник». Поряд з тим в закладі використовуються інноваційні технології: прогулянка педагогічним садом В.О.Сухомлинського (вихователь Рева О., педагогіка М.Монтессорі «Будинок вільної дитини» (вихователь Божа О.) , використання коректурниї і мнемо таблиць за методикою Н.Гавриш (вихователь Терес О.), розвиток творчого мислення за допомогою Школи «Едейки» І. Матюгіна (вихователь Шило О.).

4. МЕТОДИЧНА РОБОТА

Методична робота в закладі спрямована на підвищення інноваційного потенціалу педагогів, готовність до здійснення інноваційної діяльності розкривається через здатність до самоорганізації, самоаналізу, рефлексії, здатність відмовитися від стереотипів педагогічного мислення, прагнення до творчих досягнень, здатність до оцінювальних суджень.

Протягом навчального року всі педагоги підвищували педагогічну майстерність, приймаючи участь у роботі методичних об’єднань закладу, міста, педагогічних майстернях, педагогічних лабораторіях. Форми роботи в зв’язку з воєнним станом переважно відбувалися в режимі онлайн (платформа ZOOM).

З метою реалізації головних завдань адміністрацією закладу був переглянутий на основі самооцінки педагогів та оцінки адміністрації, рівень професійної майстерності педагогів і сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети. В кінці навчального року було проведено анкетування педагогів з метою оцінювання методичних заходів педагогами та вивченням пропозицій щодо планування на новий навчальний рік.

При плануванні та проведенні освітньо-виховної роботи з дітьми основним напрямком в роботі було особистісно-орієнтований та диференційний підхід до дітей, який виявлявся в умінні вихователя:

створювати сприятливу психологічну атмосферу в групі, більше уваги приділяти психологічним аспектам підготовки дітей до школи;

встановлювати емоційне спілкування з дорослими, однолітками;

розвивати вміння відтворювати знання в життєво-практичних ситуаціях;

формувати схильність до творчості, винахідництва;

формувати самостійність, впевненість, спостережливість.

розвиток зв'язного комунікативного мовлення дошкільників.

З метою підвищення педагогічної майстерності вихователів, спрямовуючи освітньо-виховний процес на виконання головних завдань, були сплановані та проведені протягом року різні форми методичної роботи.

Найважливішою формою підвищення педагогічної майстерності, креативності педагогів була педагогічна рада. Проведені педагогічні ради відзначались актуальністю, науковістю та доцільністю тематики, інноваційними підходами до їх проведення з використанням інтерактивних форм і методів. Під час педагогічних рад розглядалися питання удосконалення освітньо -виховного процесу, визначення системи педагогічних впливів, що забезпечують підвищення якості освітнього процесу, заслуховувались доповіді з актуальних питань навчання й виховання дошкільників, проводилися творчі звіти педагогів, які атестувалися, аналізувались методичні рекомендації, дидактичний матеріал, наочні посібники тощо.

Протягом 2022/2023 навчального року були проведені такі педагогічні ради:

- Дошкільна освіта: реальні кроки в наявних умовах

(02.12.2022).

- Про патріотичне виховання в контексті духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку (10.03.02023)

- Екологічне виховання дітей – потреба сьогодення. (31.05.2023)

В грудні місяці 2022 року проведений районий семінар для керівників закладів дошкільної освіти : «Від добра до миру на землі».

Семінар тренінг для педагогів закладу «Розвиток комунікативної компетентності педагога, як основа ефективного спілкування та взаємодії з батьками в закладі» був спрямований на формування навичок ефективної комунікації педагога і дитини.

Вдосконалення педагогічної майстерності відбувалося під майстер- класу «Нетрадиційні техніки в образотворчому мистецтві», «Пальчиковий живопис», «Пошуково-дослідницька діяльність».

Навички ефективної комунікації педагога і дитини формувалися на семінарі практикумі «Навчаємо дітей цікаво розповідати».

Одним з основних напрямів методичної роботи в закладу є створення належних умов для самоосвіти педагогів, які підвищують фаховий та професійний рівень за допомогою участі в онлайн семінарах, конференціях, вебінарах, що засвідчує набутий практичний досвід та отримані свідоцтва, сертифікати, подяки, грамоти у період 2022 –2023 навчального року.

Директор Ольга Рева

взяла участь у роботі Всеукраїнської науково- практичній конференції «Українські заклади дошкільної освіти в системі освітніх реформ та трансформацій» (21.02.2023);

пройшла курси підвищення кваліфікації на тему:

«Формування компетентностей сучасного педагога: інструменти професійного саморозвитку» (07.02.2023);

«Інтерактивні вправи для розвитку логічного мислення у дітей дошкільного віку» (20.02.2023);

взяла участь у вебінарі «Мнемотехніка як засіб розвитку мовлення у дітей із ЗНМ (загальним недорозвитком мовлення)» (03.03.2023).

Вихователь, вихователь – методист Терес О.О.

участь у вебінарі «Використання ігор в екологічному вихованні дітей дошкільного віку» (08.02.2023);

сертифікат про участь у вебінарі «Формування базового почуття безпеки у дошкільників засобами арттерапії» (13.02.2023);

свідоцтво про публікацію на сайті «Всеосвіта» ділова гра для педагогів

«Творчий педагог – творча дитина».

Вихователь Пісковець Л.І.

сертифікат про підвищення кваліфікації «Інтерактивні вправи для розвитку логічного мислення у дітей дошкільного віку» (28.02.2023);

сертифікат про підвищення кваліфікації «Онлайн – заняття для дітей дошкільного віку у воєнний час» (28.02.2023)

Під час творчих звітів педагоги презентували свої напрацювання за міжатестаційний період та впровадження інноваційних технологій в освітньо-виховному процесі.

Впродовж року педагогічними працівниками було виготовлено цікавий, змістовний дидактичний та розвивальний матеріал для роботи з дітьми «Кольоровий потяг», « Веселі гноми», «Підбери за кольором», «Сортування сміття», «Порахуй, знайди зайве», «Весела посмішка», «День чи ніч», «Природні ресурси», «Колу потрібне сонце», «Кому потрібне вода», «Планета радіє, планета сумує», «Мешканці землі», «Значення вітру».

Під час проведених конкурсів педагогічної майстерності: «Казкова лялька своїми руками», «В гру граємо-добрі стосунки вивчаємо» вихователі змогли проявити свою творчість, креативність, естетичний смак, знання вікових особливостей дітей.

Для узагальнення, поширення та підвищення передового педагогічного досвіду в закладі проводиться педагогічні читання з актуальних педагогічних тематик, а саме: «Сучасні підходи до впровадження ідей В.О.Сухомлинсько-го в практику закладу», «Розвиток творчої особистості дитини », «Духовне життя вихователя», «Дитина і книжка», «Секрети вдалого ранку, «Подбаймо про безпеку», «Дитина і педагог – партнери».

В 2022/2023 навчальному році вихователі брали участь у Всеукраїн –ських конкурсах «З Україною в серці», «Будь гідним», «Всезнайлики» (вихователь О.Божа, Д.Скороход.)

При плануванні та проведенні освітньо-виховної роботи з дітьми основним напрямком в роботі є особистісно-орієнтований та диференційний підхід до дітей, який виявляється в умінні вихователя:

створювати сприятливу психологічну атмосферу в групі, більше уваги приділяти психологічним аспектам підготовки дітей до школи;

встановлювати емоційне спілкування з дорослими, однолітками;

розвивати вміння відтворювати знання в життєво-практичних ситуаціях;

формувати схильність до творчості, винахідництва;

формувати самостійність, впевненість, спостережливість.

розвиток зв'язного комунікативного мовлення дошкільників.

Родзинкою в освітньо-виховному процесі є використання літературних творів сучасних авторів: Г.Чубач «Сніжинки», «Хвалько» ; Г.Демченко «Ялинка», «Калачі»; З.Живко «Пес Патрон»; О.Забужко «Казка про калинову сопілку»; В.Роньшин «Про Мар`яна Морквяна та Маринку Мандаринко»; І. Сонечко «У лісі», «На вулиці», «Ягоди для вовчика».

На відкритих заняттях, святах, розвагах, режимних моментах педагоги майстерно показали здобутки дітей , використовуючи забавлянки, колискові пісні, казки, ігри-діалоги, жартівливі тексти у небилицях, оповідання сучасних авторів згідно віку у поєднанні з інноваційним напрямом роботи.

Важливам аспектом в оновленні освітнього процесу закладу є застосування таких форм роботи як тематичні тижні та дні: Тиждень пожежної безпеки, Кольоровий тиждень, Екологічний тиждень «Збережемо ми природу – України гарну вроду, День здоров’я, День добра, День казки.

Колективний перегляд освітнього процесу залишається однією з ефективних форм методичної роботи. На належному методичному рівні були проведені заняття та інші форми роботи з дітьми:

заняття «Чарівний вузлик народних ігор» (вихователь Рева О.)

«Звук срібної паутинки» (вихователь Терес О.)

«Коли день починається з дружби (вихователь Божа О.);

«Як сонечко подорожує по небу» (вихователь Шило О.)

«Подорож до країни математики» (вихователь Пісковець Л.)

«Врятуємо сніговика» (вихователь Мажуга Я.)

«Я – Нехворійко» (вихователь БуханистаТ.)

З метою виявлення, підтримки та розвитку обдарованості, здібностей дітей в закладі було організовано та впроваджено роботу гуртків:

«Паростки добра» (керівник Пісковець Л.)

«Чорівний чобіток» (керівник Терес О.)

«Диво рученята» (керівник Мажуга Я.)

«Веселі долоньки» (керівник Божа О.)

Діагностика готовності до школи проводилась згідно річного плану. У закладі дошкільної освіти у травні місяці 2023 року було обстежено 18 дітей старшого дошкільного віку за освітніми лініями згідно Базового компонента дошкільної освіти.

Результати діагностики:

Вихованці групи «Ягідка» Вихователь Пісковець Л.І Кількість дітей: 18

високий рівень розвитку у 22 % обстежених (4 дітей);

достатній рівень розвитку у 61% обстежених (11 дітей);

середній рівень розвитку у 17% обстежених (3 дітей);

низький рівень розвитку не діагностований

Організація та планування методичної роботи носить діагностично-прогностичний характер, оскільки лише знання особистісних рис педагогів, їхніх проблем і потреб, рівня творчих здібностей і професійної майстерності дає можливість змістовно та результативно проводити освітньо-виховний процес.

5. СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ

В закладі вакантною посадою є практичний психолог, але працівники створюють психологічно-безпечний освітній прості р, формується позитивний мікроклімат та толерантно міжособистісні взаємодії, для збереження психологічного здоров'я дитини, сприяння повноцінному розвитку особистості дитини у сім'ї та закладі дошкільної освіти, надання психологічної допомоги за запитом або до виявленої потреби у такій допомозі.

У 2022-2023 навчальному році кількість дітей які, мали соціальний правовий захист становить 60:

діти інваліди - 1

діти з багатодітних сімей - 7

діти учасників АТО - 6

діти батьки яких проходять військову службу - 2

Для дітей пільгових категорій оформлені відповідні документи. Щомісяця уточнювалися списки дітей пільгових категорій, надавалися пільги з закладі щодо безкоштовного харчування або часткової оплати.

На початку навчального року на батьківських зборах директор закладу доповідала батькам про систему соціального захисту створеного в закладі.

Було доведено до відома працівників та батьків алгоритм дій в разі виникнення надзвичайних ситуацій.

Педагогічних працівників ознайомлено про неухильне виконання ст.54, ст.56 Закону України «Про освіту» щодо недопущення до педагогічної діяльності працівників, які за своїми моральними якостями не можуть виконувати виховні функції та обов’язки педпрацівників, захищати дітей від будь-яких форм фізичного та психічного насильства.

У Viber групі для батьків оновлювалася інформація, проводилися консультації, бесіди та надавалися цікаві, корисні поради: «Вірте в дитину та будьте поруч», «Проводьте з дитиною більше часу», «Як захистити дитячу психіку під час війни», «Уважно слухайте дитину», «Підтримуйте звичайний ритм життя», «Вчимо дітей бути справедливими», «Розмовляємо з дитиною мовою дитини», «Виховуємо казкою», «Великі права маленької дитини».

За період навчального року під час освітньо – виховного процесу нещасних випадків з дітьми, працівниками не було.

Таким чином, можна зробити висновок про те, що в закладі робота з соціального захисту вихованців проводиться плавно, в системі і виконується.

Працівники закладу двічі на рік проходять медичний огляд, отримують допомогу по тимчасовій втраті працездатності. Медичний огляд дітей здійснюється в КНП «Бобровицька опорна лікарня», а у закладі працівники слідкують за станом здоров’я дітей.

Працівники мають щорічну відпустку, а педагогічні працівники отримують матеріальну допомогу на оздоровлення в розмірі одного посадового окладу.

Між адміністрацією та трудовим колективом закладу складений Колективний договір. Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально – економічних, виробничих і трудових відносин.

6.СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИ

Одне із основних завдань діяльності закладу дошкільної освіти – це робота з родинами вихованців. Вона починається, як тільки батьки переступили поріг закладу, консультативно отримуючи інформацію про діяльність закладу, про систему освітньо-виховної роботи, про стан матеріального забезпечення, організацію харчування та інші питання, які їх цікавлять.

Взаємодіяз сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в організації освітньо – виховної роботи з дітьми. Педагогічний колектив в роботі використовує такі форми співпраці :

- батьківські збори;

- круглі столи

- індивідуальні консультації, бесіди;

- виставки сімейних робіт, родини закладу;

- участь батьків у святах, розвагах, змаганнях;

- акції «Посади дерево», «Дерево миру»;

- ток-шоу

- онлайн – спілкування, спілкування з допомогою вайбер.

Протягом 2022/2023 н.р. заклад функціонував у звичайному режимі.

Спілкування з батьками відбувається під час ранкових та вечірніх годин, на батьківських зборах, святах, розвагах, під час прогулянок.

Розваги, свята, які проводились у закладі, знімались на відео, і батьки мали змогу їх переглянути, побачити своїх дітей. На належному рівні прповедені свята: «Вальс квітів української землі»,«Знавці природи», «Осінній дивограй», «Малята - здоров’я», «З вірою і надією у 2023 рік» «Різдво Христове», «Щедрий вечір , добрий вечір», «Моє багатство – рідна мова», «Слово Кобзаря», «Свято ігор, хороводів», «Будемо малята весну закликати», «Великодній дивограй», «Любий садочок прощавай».

Дошкільний вік є унікальним періодом у всебічному розвитку і становленні особистості дитини. Заклад працює над вирішенням методичної ідеї «Формування природничо-екологічної компетентності дошкільника через використання ігрових інноваційних технологій», тому важливе значення в освітньо-виховному процесі приділяється екологічному вихованню,що дозволяє закласти основи позитивного ставлення до навколишньої природи і світу. Сім’я має важливе значення у формуванні основ екологічної культури і поведінки, культурного і духовного світогляду дитини. Тільки спільними зусиллями ми можемо вирішити основне завдання- виховати людину з великої літери, людину екологічну грамотну. Екологічну культуру, інтерес до пізнання оточуючого, бачити в буденному прекрасне, а в звичайному незвичне пропонуємо батькам через серію спостережень у природі під час яких, прислухаючись до голосів птахів, музики дерев і полів, милуючись фарбами заходу сонця, діти вчаться пильно вдивлятися вжиття, цінувати красу навколишньої природи. Використання ділових ігор в родинному колі: «Роль сім’ї у вихованні дитини», « Виховання доброти до природи», « Що таке Червона книга», « З природою в серці» сприяють обміну ідеями, інформацією, досвідом заохочують учасників освітнього процесу до творчості.

Спільна діяльність педагогів та сім’ї з екологічного виховання, дозволить формувати у дітей бережливе ставлення до навколишнього середовища та бути вихованими у природолюбами.

Батьки спільно з працівниками закладу долучались до благодійних волонтерських акцій на допомогу ЗСУ. На потреби ЗСУ неодноразово передавалися продукти харчування, шкарпетки, рукавиці, засоби особистої гігієни, дитячі малюнки та листівки.

В закладі налагоджена тісна співпраця з батьківськими активами вікових груп та закладу, які допомагають створити належні, комфортні умови для перебування дітей у закладі, їх розвитку та безпеки, вирішення проблем.

7. ЗБЕРЕЖЕННЯ І ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я

ВИХОВАНЦІВ І ПРАЦІВНИКІВ

Найважливішими у діяльності керівника та колективу закладу є охорона життя та здоров’я учасників освітньо-виховного процесу, дотримання правил безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм. В закладі розроблені та затверджені інструкції з охорони праці, протипожежної безпеки. Протягом року проведені Інструктажі, практичні навчання з працівниками «Надання першої долікарської допомоги», «Основні правила поведінки при виявленні невідомих предметів, іграшок», «Алгоритм дій при надзвичайних ситуаціях», «На території незнайомець, незнайомці», «Правила поведінки на природі», «Дії персоналу при виникненні надзвичайних ситуацій», «Дії під час обстрілу та авіа ударів». Поновлено та систематизовано матеріали за освітніми лініями. Проведено квест-гру «В пошуках фарб для світлофора», практичне заняття з вихователями «Гасіння пожежі первинними засобами пожежогасіння», евакуацію дітей та працівників з приміщення, організовано виставку дитячих малюнків «Пожежна машина», «Відпочинок на природі», «Безпека очима дітей», «Рятувальник – професія героїчна», поновлено інформаційні папки «Безпека дитини» в кожній віковій групі, проведено анкетування батьків та працівників «Правила знаємо, правила вивчаємо». Завгоспом перевірено стан пожежного інвентарю, стан електричного, спортивного обладнання, наявність інструктажів на робочих місцях. Працівники ВП № 2 Ніжинського РВП ГУНП та Ніжинського районного управління головного управління ДСНС.

Підготовка укриття, безпечне перебування дітей, створення безпечного освітнього середовища, облаштування комфортних умов в укритті – одне з головних завдань керівника закладу. У 2022- 2023 навчальному році заклад орендував укриття у відділі культури та туризму Бобровицької міської ради для учасників освітньо-виховного процесу. Для батьків та дітей розроблені пам’ятки, інструкції , рекомендації щодо дій під час сигналу «Повітряна тривога», «Правила поведінки в укритті», «Вчимося берегти своє здоров’я».

В укритті створені куточок пожежогасіння, ігрові та розвивальні осередки, наявні місця для відпочинку дітей та дидактичне обладнання. Спеціальною комісією обстежено і ухвалено рішення щодо можливості організації освітнього процесу.

Кiлькiсть переглядiв: 7

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930